איך נראה מבנה של פגישה עסקית נכונה
פגישות עסקיות הן חלק חשוב בכל ארגון. הם עוזרים להבטיח שכולם יהיו באותו עמוד ושהמשימות יושלמו ביעילות. פגישה עסקית נכונה צריכה להיות בעלת מבנה המאפשר תקשורת ברורה וקבלת החלטות אפקטיבית. מבנה זה צריך לכלול קביעת סדר יום, הקצאת תפקידים ואפשרות לדיון פתוח. על ידי ביצוע מבנה זה, עסקים יכולים להבטיח שהפגישות שלהם יהיו פרודוקטיביות ומוצלחות. . מה המטרה של קיום פגישה עסקית? כדי להבטיח שכולם יהיו באותו עמוד, משימות הושלמו וכל האנשים המעורבים מסוגלים לתקשר ביעילות. להקצות תפקידים ולאפשר דיון פתוח. מתי צריך לקבל החלטות עסקיות או מתי יש לשתף מידע עם ארגון.
פגישה עסקית מוצלחת דורשת תכנון והכנה מדוקדקים. חשוב לדעת כיצד לנהל פגישה עסקית בצורה נכונה על מנת למקסם את פוטנציאל המפגש. החל משיחות חולין, בירור צרכים, שלב חימום הלקוח אלינו, שלב המכירה ושלב הסגירה – יש לעשות כל שלב נכון על מנת להגיע לתוצאה מוצלחת. במאמר זה נדון כיצד לנהל פגישה עסקית נכונה מתחילתה ועד סופה, כך שתוכל להפיק את המרב מהפגישות שלך. ההכנה החל בשיחות חולין, בירור צרכים, שלב חימום הלקוח אלינו, שלב המכירה ושלב הסגירה – יש לבצע כל שלב בצורה נכונה על מנת להגיע לתוצאה מוצלחת. להלן נדון כיצד לנהל פגישה עסקית נכונה מתחילתה ועד סופה כדי שתוכל להפיק את המרב מהפגישות שלך.
1) שיחת חולין לפני פגישות עסקיות יכולה לשמש ככלי לבניית קרבה והורדת מחסומים. זה עשוי להתחיל במשהו פשוט כמו "איך היה סוף השבוע שלך?" או "מה עשית?" לפני שנכנסים יותר בהדרגה לנושאים ספציפיים יותר כגון "מה אתה חושב על (X)" או "מה שלומך (Y)?" זו הזדמנות להכיר אחד את השני, אבל זו לא חייבת להיות שיחה ארוכה. תקצר, ואל תדחף משהו אישי מדי. .
2) כדי למנוע אי הבנות וסרבול, שאל שאלות שחושפות את מה שאתה יודע וסקרניות לגבי נקודת המבט של האדם. אתה יכול לומר "אני לא בטוח שאני מבין את נקודת המבט שלך על זה" או "אני צריך לשמוע עוד לפני שאוכל לענות על השאלה הזו."
3) אם יש לך שאלות שעלולות לגרום לעבירה, ציינו זאת והיו מוכנים לבטל את השאלה במידת הצורך.
4) הימנע מלהפריע או לנסות לשלוט בשיחה. בקשו בכבוד הפסקה כשאתם צריכים. מנוחה.
5) היו מכבדים את משך הזמן שיש לכם בשידור וכבדו את המרואיין שלכם.
כאשר מתכננים פגישה עסקית, חשוב להתאים את הגישה והאפשרויות שלנו לסוג הלקוח, ולבצע את השלבים הבאים:
שלב | תיאור | מטרה | כלי עזר |
---|---|---|---|
סמול טוק | היכרות ראשונה ותיאום מפגש | יצירת קשר ראשוני והבנה ראשונית של צרכי הלקוח | תקשורת בעזרת טכנולוגיית שיחת וידאו |
בירור צרכים | הבנת מהות הבעיה או הצורך של הלקוח | הבנת מדדי הבעיה והתאמת פתרונות נכונים | תהליך מעניין, שאלות ותשובות, יצירת קשר עם הלקוח |
חימום הלקוח | הצגת היתרונות והשימושים של המוצר/השירות | בניית קשר בין המוכר והלקוח, יצירת השגה חיובית של המוצר/השירות | דיון בפתרונות, תצוגה של תמונות ומוצרים |
שלב המכירה | הצעת המחיר והתנאים המתאימים ללקוח | תפיסת התחרות, הצטרפות לצרכי הלקוח, מכירת המוצר/השירות | הצעת מחיר, הסבר תנאי מכירה |
שלב הסגירה | הבטחת סגירת העסקה והסכמת התנאים |
פגישה עסקית היא חלק חשוב מהפעילות של כל חברה. זוהי דרך מצוינת להביא את כולם לאותו עמוד ולהבטיח שכולם פועלים לקראת אותה מטרה. עם זאת, ישנם עשה ואל תעשה מסויימים בכל הנוגע לניהול פגישה מוצלחת. מאמר זה יספק לכם טיפים מה לעשות ומה לא לעשות על מנת לנהל מבנה פגישות עסקיות נכון. החל מהגדרת סדר היום, הקצאת תפקידים, יצירת סביבה לדיון פתוח ועוד – המדריך הזה יעזור לכם לוודא שהפגישות שלכם יהיו פרודוקטיביות ומוצלחות.
כך נראית הטבלה עם מה לעשות ולא לעשות בפגישה עסקית:
מה לעשות | מה לא לעשות |
---|---|
להכין תוכנית מפורטת לפגישה | לא להגיע לפגישה בלי תוכנית מוכנה מראש |
לבדוק את המידע על הלקוח מראש | לא להגיע לפגישה לא מוכן עם מידע על הלקוח |
להתחיל בברכה ובהיכרות קלה | להתחיל בהצעת מחיר או מוצר עם הגעתך לפגישה |
לשאול שאלות ולהקשיב לתגובות של הלקוח | לכוון את השיחה לכיוון של המכירה ישירות |
להציג את הפתרונות שלנו לצרכי הלקוח | להתעקש על הצעת המחיר המקורית שלנו |
ליצור אווירה חיובית ומסבירת פנים | לטעות או לסתום את הפה של הלקוח כשהוא מדבר |
לבדוק את הפגישה בסיומה ולקבוע צעדים נוספים | לא לבדוק את הפגישה ולהשאיר הכל באוויר |