איך לשאול שאלות טובה כדי לקדם עסקה

שאילת שאלות טובות היא חלק חשוב בקידום עסקה. זה לא מספיק רק לספר לאנשים על העסקה – אתה צריך להיות מסוגל להעסיק אותם ולגרום להם להתעניין בה. על ידי שאילת שאלות טובות, אתה יכול לגרום לאנשים לחשוב על העסקה ולשקול אם היא עשויה להתאים להם. שאלות טובות יכולות גם לעזור לך לחשוף התנגדויות או היסוסים פוטנציאליים שיש לאנשים. שאילת השאלות הנכונות יכולה להוות את ההבדל בין קידום מוצלח של עסקה לבין כך שהיא תיפול.

פגישה איכותית היא פגישה שאנחנו (בעלי המקצוע) מובילים את הפגישה.

מה הדרך הטובה ביותר להוביל את הפגישה?

לשאול את הלקוח שאלות.

שאלות ענייניות, שאלות מעמיקות, שאלות פתוחות שיובילו אותנו את הבעיה של הלקוח.

מה המקום והמדריך בשבילכם לדעת איך לשאול שאלות טובות כדי לקדם את העסקה

קודם כדי להבין מהן סוגי שאלות בעבר הווה ועתיד.

עבר

בדיקה היסטורית- מה היה שם? מה הוביל אותך לשם? תתן לי דוגמאות. לסיפורי הצלחה ותקיעות .

איך התנהלת בעבר ? מה גרם לך לעבור ?

הווה

מה המצב הרצוי לך? מה הקו האדום שלך? איך אתה מרגישבקשר לנושא הזה? האם יש לך אפשרויות נוספות? מתי זה יכול לקרות?

עתיד

בדיקה עתידית- מה לדעתך יכול לקרות שם? מי תהיי בסיטואציה הזאת? מה יקרה שתצליח? מה יקרה אם תיכשל?

 

שאלות העמקה או שאלות למחשבה

מה זה עבורי להיות נוכח או קיים / היכן ממוקדת תשומת הלב שלי בחיים / מה אני עושה כדי להימנע מרגשות / היכן ממוקדים היחסים שלי / מה זה עבורי להיות מצליח / מתי אני במיטבי / מה באמת מניע אותי / איך אני בוחר להיות השבוע / איך זה לדבר/ לפעול מתוך הלב / מהם הדברים שאני רוצה לעומת אלו שאני חייב / איפה אני מוכר את עצמי בזול / איפה אני עוצרת, לא משחררת / איך אני יכולה לפנק את עצמי היום / מה יטעין לי את המצברים / מה מלהיב אותי / על מה אני יכולה להודות לעצמי / לאחרים / לחיים / איך אני יכולה להוקיר את עצמי / איך אני מכשיל את עצמי / מה מונע ממני את הניצחון / מה זה בשבילי להיות יוזם/ על מה עלי לוותר כדי להפיק תוצאה.

 

שאלה סגורה-אתה רוצה ללכת למסעדה הזאת או הזאת?

אתה רוצה להתמקד השבוע באכילת ירקות או בפעילות גופנית?

 

שאלה פתוחה- איפה אתה רוצה לאכול?

איזו משימה אתה רוצה לקחת לעצמך לשבוע הקרוב?

 

שאלה פותחת- איך אתה רוצה לבלות את הערב?

איך אתה רוצה להביא את האחריות שאת לוקחת על הבריאות שלך לידי ביטוי?

 

מה המטרות?

ניסוח שאלות באופן מדויק, שיכוון את המשיב למידע אותו אתם מחפשים

שאילה של מגוון שאלות על נושא/עניין נלמד כדי להעמיק הלמידה

איך עושים זאת?

בררו איזה סוג של תשובה מצפים לקבל.

בחרו את מילת השאלה המזמנת תשובה זו.

נסחו השאלה המדויקת.

מילת השאלה

מי?

מה?

מתי?

מדוע?

איפה?

היכן?

לאן?

כיצד?

איך?

האם?

לָמָה?

לְמָה = לשם מה?

כמה?

במה?

איזה/איזו/אילו?

 

הנה טבלה שמסכמת איך לשאול שאלות טובה כדי לקדם עסקה:

שלב השאלהסוג השאלהדוגמה
התחלהשאלה פתוחה"מה המטרה שלכם בפגישה הזאת?"
חקירהשאלה פתוחה או סגורה"כיצד החברה שלכם יכולה להתאים לצרכים שלנו?" או "האם חברתכם מספקת שירות לקוחות בסוף השבוע?"
חזקהשאלה פתוחה או סגורה"מה יהיה הפתרון הטוב ביותר עבור הצורך שלנו?" או "האם אתם מסכימים לחתום על הסכם עם תנאים מסוימים?"
סיוםשאלה סגורה"האם אני יכול לבצע את ההזמנה עכשיו?"

כאשר משאירים מקום לתשובה רחב, זה מאפשר לצד השני להתאים את התשובה לצרכים שלהם ולהתאים את ההצעה לצרכים שלך. בנוסף, שאלות פתוחות מאפשרות לך לקבל מידע מפורט יותר ולהבין את הצרכים של הלקוחות שלך. שאלות סגורות יכולות לסיים את השיחה במסגרת מסוימת, ולהבטיח שאתה מוציא משהו מהפגישה.

Scroll to Top