איך לבצע פולו-אפ נכון

המטרה המרכזית שלנו היא להגדיל את ההכנסה שלו באמצעות הגדלת המכירות.
לאחר שכבר יצא לנו להיפגש / לדבר עם לקוח פוטנציאלי שלא סגר בפעם הראשונה.
לא התבצעה מכירה, מכל מיני סיבות: חוסר עניין של הלקוח, לא פתרנו את הבעיה של הלקוח, חוסר כימיה עם איש המכירות, טיפול לא מדויק בפניה, סמול טוק לא טוב ועוד.
בשלב זה, מבחינת איש המכירות הפנייה הינה פנייה אבודה ואין טעם לטפל בלקוח.
מסתבר, שבפנייה ללקוחות פולו אפ- ניתן לסגור עוד בערך כ-20% מכלל הפניות של הלקוחות שלא סגרנו בפעם הראשונה.
לכן זה מייצר עבורנו מעקב אחרי הלקוח וניסיון להמיר את הפולואפ לפגישה / שיחה סגירה.
אחת הטעויות שלנו אשר שמונעת מאיתנו לסגור עסקאות ולהכניס יותר כסף היא :
שאנחנו לאחר הפגישה / שיחה ראשונה לא מבצעים שיחות מעקב ללקוח מתעניין, אשר איתו שוחחנו פעם אחת, והלקוח לא סגר עסקה מיד.
מרבית אנשי מכירות מעדיפים שלא לקיים שיחות פולו-אפ, מה שאומר שאנחנו משאירים הרבה מאוד כסף על הרצפה.
מדוע ?אנחנו כאנשי מכירות מאוד אוהבים לטפל בלידים. בעיקר בלידים "חמים". ליד חם זהו לקוח שמתעניין במוצר/ בשירות ברגע זה ואנשי המכירות חוזרים אליו כאשר הפנייה היא "טרייה" ו"חמה".

נתון מפתיע לא פחות מצביע על כך שאנשי המכירות המעטים שכן יוזמים ומבצעים פעולה אקטיבית ועושים ביוזמה שיחות פולו אפ, מקיימים את השיחה בצורה לא נכונה, מה שגורם להם לפספס עסקאות ולא לסגור אותן גם בשיחה החוזרת עם הלקוח.

ופה נכנסת הבעיה שלנו כאנשי מכירות מה אני צריך להגיד בשיחה, ולא פחות חשוב – מה לא להגיד בשיחה.
כדאי להתחיל את השיחה בסמול טוק קצר, לא ארוך מידי ולא בכוח.
ישנם המון מדריכים באתר איך לנהל סמול טוב נכון וטוב.
כדי לנהל פולו אפ נכון, צריך להגדיר כמה פרמטרים :
צריך לסגור ביומן (כן ממש כמו פגישה) זמן שאני מתחייב לעשות פולו אפ.

לבוא עם רשימה מכונה מראש לכמה אנשים אני הולך להרים טלפונים ולמי (כמובן לזכור על מה דיברנו בפגישה, ומה הייתה הבעיה של הלקוח).

מוטיבציה לבצע ולסגור כמה שיותר.

מדובר במאמץ קטן שבמהרה הופך לחלק משגרת ניהול המכירות וניהול היומן האישי, חבל לא
להתאמץ קצת כדי להפוך לקוחות מתעניינים ללקוחות משלמים.

בתקופה שבה יש שפע ומגוון, לקוחות נוטים להתעניין בלא מעט מקומות במקביל. כל לקוח מתעניין הוא לקוח פוטנציאלי, והתפקיד שלנו הוא שהם יבצעו את הרכישה אצלכם, ולא אצל המתחרה שלנו.

מומלץ בפגישה עצמה לקבוע עם הלקוח את הזמן והיום הנכון לחזרה האפשרית לפנייה חוזרת ללקוח ובעצם תיאום "פגישה טלפונית", חשוב לבצע מעקב אחר כל לקוח שהתעניין, בכדי לבדוק אם מדובר בעסקה פוטנציאלית.
ההנחה שאחרי שקיימתם שיחה עם לקוח מתעניין, הוא כבר יחזור אליכם אם באמת יהיה מעוניין, היא הנחה שגויה מיסודה. תחשבו על עצמכם כשאיש מכירות בא אלינו ואנחנו לא סוגרים במקום, זה ההבדל בין פעולה אקטיבית לפעולה פסיבית.
אתן לדוגמא שלט טלוויזיה, אם יש בטלוויזיה סדרה שלא מעניינת ואני תקוע על ערוץ ורוצה להעביר ערוץ אבל השלט נמצא רחוק ממני, יהיה לי "מאתגר לקום" אליו ואתן לסדרה עכשיו "הזדמנות".
בייחוד שלא מדובר במוצר דחוף, או כשיש שפע של הצעות ומגוון. הלקוח לא ימהר לקבל החלטה.
כמו כן, הרבה באני מאמין שלי אני מתרצה ב"שוחחנו וכנראה שהוא לא מעוניין. אם ירצה יתקשר" וגם כאן מדובר בהנחה שגויה.
אנשים רבים עסוקים מאוד ביומיום שלהם, ולא תמיד פנויים באותו הרגע לשיחה או לקבלת החלטה, אבל אין להחליט עבורם שאינם מעוניינים.
מה כן ניתן לעשות ? כמו שרשמתי למעלה לקבוע שיחה מראש כבר בפגישה הראשונה, בצורת "בוא נסכם שאני אחזור אליך מחר שוב בשעה שש" ככה קבעתי ואני שם את זה ביומן.
אז לסיכום :
פולו אפ אחר לקוחות יגדיל לנו באופן מידי את אחוזי הסגירות שלנו ואת ההכנסות. תזכרו שיש לקוחות מתעניינים שרק מחכים שתניעו אותם לפעולה כדי לסגור איתכם עסקה. אל תוותרו עליהם.
וכבר מחכים לשיחה מכם.

ההבנה מדוע פגישת המכירה הראשונה לא נסגרה היא המפתח לוודא שמעקב המכירות שלך יעיל. בלי התובנה הזו, קשה לדעת מה צריך לעשות אחרת כדי לסגור את העסקה. על ידי הסתכלות מקרוב על הסיבות לחוסר ההצלחה, תוכל לפתח אסטרטגיה טובה יותר לפגישות עתידיות ולהבטיח שסביר יותר שמאמצי מעקב המכירות שלך יביאו לסגירת העסקה. . הסיבות העיקריות מדוע פגישת המכירות הראשונה לא נסגרה: איש המכירות לא הקשיב. איש המכירות דיבר יותר מדי. הלקוח לא היה מעוניין לדבר על המוצר או השירות שהצעת. הלקוח לא היה מעורב מספיק בשיחה ולא הגיב לשאלות רבות. לא הייתה הבנה משותפת של מה שנדרש לסגירת העסקה (למשל, תקציב, ציר זמן וכו') הייתה מעט כימיה בינך לבין הלקוח הפוטנציאלי שלך (למשל, שפת גוף מביכה, ללא קשר עין) הלקוח לא היה מעורב מספיק בשיחה ולא הגיב לשאלות רבות.

מעקב נכון היא מיומנות חשובה שיש בכל מסגרת מקצועית. זה יכול להיות ההבדל בין קבלת העבודה, ביצוע מכירה או פשוט להישאר מחובר לרשת שלך. לדעת כיצד לבצע מעקב נכון יכול לעזור לך לבנות מערכות יחסים ולהישאר בראש עם מעסיקים, לקוחות ועמיתים פוטנציאליים. במאמר זה, נדון בכמה טיפים וטריקים למעקב נכון כדי שתוכל לוודא שההודעות שלך ייראו ונשמעות. הגדר את מערכת המעקב שלך עם לוח שנה הדרך הטובה ביותר לקבוע אילו הודעות התקבלו או לא התקבלו היא על ידי מעקב אחר אותן בלוח שנה. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא בחשבון אאוטלוק או גוגל. פשוט הגדר חשבון דוא"ל חדש למטרה זו ותווית אותו בהתאם, כגון "פניות עבודה" או "הזכרתי אותי במייל". כל ההודעות מאותו יום יתווספו אוטומטית כמשימות, כך שתמיד תדע מה קורה. אתה יכול גם להשתמש באפליקציית היומן של הטלפון שלך אם ברצונך להגדיר אותה בדיוק בשביל זה.

איך אני משתמש באפליקציה?

1. לחץ על הלחצן "+" בפינה השמאלית העליונה של המסך כדי להתחיל משימה חדשה.

2. הוסף את כל הפרטים שאתה רוצה, כגון השם והמיקום שלך, או מה שאתה צריך לעשות (לדוגמה, "לקנות חלב")

3. מכאן, אתה יכול לבחור את מסגרת הזמן עבור המשימה, כך שזה עשוי להיות מהיום אחר הצהריים עד יום שני בבוקר

4. בחלק העליון של המסך שלך יש רשימה של משימות שהיו בהמתנה במשך זמן מה וצריך לטפל בהן

5. אם משהו צץ באפליקציית היומן של הטלפון שלך , תוכל ללחוץ על האירוע הזה ולגרור אותו לרשימת המטלות שלך ש: למה שאשתמש ב-To-Do? ת: יצרנו את האפליקציה הזו כי היינו בדיוק כמוכם – אנחנו אוהבים את הטלפונים שלנו, אנחנו אוהבים את החיבור שהם יוצרים אותנו, אבל לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו לא מסוגלים לעשות שום דבר. עם To-Do, אין יותר הסחות דעת – אתה עובד רק על מה שחשוב ואתה מסוגל להתמקד ביתר קלות.

מעקב נאות הוא חיוני כדי להבטיח תקשורת מוצלחת עם אנשי הקשר שלך. זהו תהליך של הושטת יד לאחר אינטראקציה ראשונית כדי לשמור על מערכת יחסים ולהמשיך את השיחה. ניתן לבצע מעקבים באמצעות דואר אלקטרוני, שיחות טלפון, או אפילו באופן אישי. הם דרך מצוינת לשמור על קשר עם אנשים שכבר פגשת ולבנות מערכות יחסים עם אנשי קשר חדשים. בעזרת מעקבים נאותים, אתה יכול להבטיח שהמסרים שלך יישמעו ושתשאר בראש ההזדמנויות העתידיות.

לאחר פגישת מכירה, המעקב הוא צעד חשוב כדי להבטיח שהלקוח הפוטנציאלי שלך יישאר מעורב ומתעניין במה שיש לך להציע. מעקב מתאים צריך לכלול אימייל או שיחת טלפון כדי להודות להם על זמנם, לספק כל מידע נוסף שהם עשויים להזדקק להם ולהזכיר להם את הערך שאתה יכול להביא לעסק שלהם. בנוסף, חשוב לעקוב אחר הבטחות שניתנו במהלך הפגישה ולוודא שהן מתקיימות. על ידי מעקב נכון לאחר פגישת מכירה, תוכל לבנות קשרים חזקים יותר עם לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את הסיכויים שלך לסגור מכירה.

 

כאשר מתכננים פולו-אפ מכירתי עם לקוח, חשוב להתחיל מהכנה מפורטת ולהמשיך בצורה מסודרת ומכוונת. הטבלה הבאה מציגה איך לבצע פולו-אפ מכירתי בצורה נכונה:

שלבפעולה
1הכנה מפורטת – לפני הפגישה, כדאי להבין את הצרכים והבעיות של הלקוח ולהכין את המכירה לפי הצרכים שלו.
2חשיפת מוצרים – כדאי להציג את המוצרים בצורה ברורה ומפורטת ולהדגיש את היתרונות שלהם בקשר לצרכי הלקוח.
3בניית הרצאה – כדאי להכין הרצאה עם תוכן מתאים ללקוח ולהביא את ההודעה בצורה ברורה ומסודרת.
4ניהול מחיר – כדאי להציג את המחירים בצורה ברורה ולנהל את המחירים עם הלקוח בצורה מתאימה למצב הכלכלי שלו.
5התמודדות עם הסיכונים – כדאי להכין מראש לשאלות וסיכונים אפשריים ולטפל בהם בצורה מסודרת ומקצועית.
6סגירת מכירה – לאחר שכל הפרמטרים נסכמו, כדאי להעמיד לשירות הלקוח את המוצר או השירות בצורה מסודרת .

כאשר פגישת מכירה ראשונה לא נסגרה לפני שנגיע לעשות פולו-אפ מכירתי, ישנם כמה פעולות שניתן לבצע כדי להבין את הסיבה לכך. הנה טבלת הפעולות המומלצות:

מה לעשותתיאור
הכינו רשימההכינו רשימה של כל הנושאים שנדונו בפגישה ושאלות שפגעו
צרו קשרצרו קשר עם הלקוח ושאלו אותו לגבי הסיבה לאי התקדמות בסגירת המכירה
בדקו מחדשבדקו שוב את המידע והצעות המכירה שהוצעו לפני הפגישה
הציעו פתרוןהציעו פתרונות והצעות חדשות לסגירת העסקה

בכל זאת, חשוב לזכור כי ישנם מספר סיבות אפשריות לכך שפגישת מכירה לא נסגרה בפעם הראשונה, וכך שפולו-אפ מכירתי עשוי להיות חשוב לכל מכירה. לכן, חשוב לבדוק כל אפשרות ולנסות להבין את הסיבה לכך ולעשות את הפעולות המתאימות על מנת להגיע להצעה יעילה ולסגור את המכירה בצורה מוצלחת.

Scroll to Top