על גוונים וסוגי הצבעים בבחירת לוגו, צבע לאתר או חולצה שנלבש לפגישת עסקים

צבע משחק תפקיד חשוב בכל פרויקט עיצובי, בין אם מדובר בבחירת לוגו לעסק, בחירת צבע לאתר או בחירת החולצה המושלמת ללבישה לפגישה חשובה. עם כל כך הרבה גוונים וסוגי צבעים זמינים, זה יכול להיות קשה להחליט איזה מהם מתאים ביותר לפרויקט שלך. במאמר זה, נחקור את הגוונים והסוגים השונים של צבעים וכיצד ניתן להשתמש בהם ליצירת עיצובים מדהימים.

אדום
מסמל חום, אהבה, כעס, סכנה, תעוזה, התרגשות, מהירות, עונג, תאווה, חשק, כוח, אנרגיה, נחישות, רצון, תשוקה, אומץ, קומוניזם, מלחמה, עוצמה, זעם.
אחד הצבעים הנפוצים ביותר בשימוש למיתוג.
בישראל רוב רשתות המזון משתמשות באדום מאחר וזה צבע בסיסי שמשתלב טוב עם אוכל וגם מפעיל לנו את בלוטות הרוק.
אדום לרוב מקושר למכירות חיסול, ללחץ ואגרסיביות, לסכנה. הוא גם יכול להעביר מסר של תאווה וחושניות – כל אלה ממש לא מסרים שתרצו להעביר בראיון עבודה או בסביבת העבודה באופן כללי.
בישראל יש נטייה להשתמש בצבעים עזים בעיקר בשל התרבות. אם תשימו לב בפרסומות ישראליות בשילוט חוצות או בטלוויזיה תוכלו להיווכח בשימוש צעקני בצבעים חזקים או צלילים גבוהים ואף רועשים.
אמנם באופן כללי בעולם ישנה נטייה להשתמש בצבע האדום גם בשל כך שהוא צבע מאוד בולט ומושך את תשומת הלב יותר מאשר צבעים אחרים.
האדום מתאים מאוד לאלמנטים באתר, בדף נחיתה ובמודעות להתראות או למשיכת תשומת הלב, לקריאה לפעולה. שימוש באדום בכפתורים, תוויות , כותרות ומבצעים לקריאה לפעולה. פחות מתאים כרקע או טקסט לפסקאות מאחר והוא מעמיס על העין ולא קריא.
עם זאת, יש מקרים שהצבע האדום יכול לעבוד נגדך, הוא יכול להסית לכעס ולגירוי יתר. ליצירת אווירה רגועה הוא פחות יכול להתאים.
 
ורוד
נשיות, אהבה, אכפתיות, טיפוח, אימהות, משתמשים בצבע הורוד בחנויות לנערות ילדות, מיניות, ארוטיקה, החצנה.
הצבע הוורוד הוא הצבע הנשי , השפעתו מרגיעה והוא מפחית מתח לכן אנחנו משתמשים במסרים כמו “החיים ורודים” “משקפיים ורודים” “הכל ורוד”.
מסמל התחדשות ופריחה. משדר שאתם מוכנים לאתגר הבא ואתם כאן בכדי לגדול ולהתפתח. הוורוד הוא צבע שמשרד אופטימיות זהירה, שילוב של הצבע האדום החזק והעז והצבע הלבן הבהיר והטהור – והתוצאה שמתקבלת היא מתינות.
באתרים העוסקים בנשיות, ילדים, הגיל הרך, יצירה, חתונות, קוסמטיקה וקרפטינג משתמשים בגוונים שונים של ורודים באלמנטים, נגיעות לרוב או כותרות. עם זאת היום יש נטייה בגוונים יותר כהים של ורוד כשמדובר באתרים הקשורים בנשיות.
 
 
כתום
עליזות, תמחור נוח, התלהבות, גירוי, יצירתיות, תוקפנות, מזון, ליברליות ותקשורת.
בתרבות הישראלית כתום מזוהה עם ההתנתקות ושוב מדובר על השפעה תרבותית שכן לפניו לא היה לצבע הכתום שיוך פוליטי כלשהו.
הצבע הכתום הוא צבע מלא שמחת חיים ועליזות, אבל הוא גם צבע מלהיב מאוד ששובר שגרה ומושך המון תשומת לב – לאו דווקא חיובית.
כתום משויך במכירה כצבע אגרסיבי שמניע לפעולה מיידית של מכירה או קנייה, רכישת מנוי, קריאה לפעולה.
 
צהוב
צבע צהוב תופס תשומת לב, שמחה, אינטליגנציה, חוסר יציבות מסמל נוחות, חיוניות, פחדנות, רעב, אופטימיות, הצפה, קיץ, חיוניות, אינטלקט, אושר, אנרגיה, סכסוך.
הצהוב הוא צבע שמאוד קשה לדייק בגוון שלו, מכיוון שהמעבר מהרגשה של שמחה וביטחון עצמי לביטחון עצמי מופרז – הוא מהיר מאוד.
לעיתים משתמשים בשילוט צהוב בחלון הראווה של החנות על מנת למשוך את תשומת הלב של הקונים.
בעיצוב אתרים גוונים של צהוב נותנים תחושה של נוחות ועדיין ממריצים. גוונים כהים (כולל זהב) יכולים לתת את הרושם של נוסטלגיה, זמניות, חוכמה, וסקרנות.
 
ירוק
הצבע הירוק הוא הצבע הנוח ביותר לעיבוד העין.
מסמל עמידות, אמינות, פאר, אופטימיות, רווחה, טבע, רוגע, הרפיה, אביב, בטיחות, יושר, מוצרים אורגניים, אופטימיות, הרמוניה, רעננות, איכות הסביבה, מחזור, צמיחה, הרמוניה וריפוי.
הצבע הירוק מקושר באופן מידי לטבע ולכן הוא עושה מצב רוח טוב וחיובי. הוא משדר צמיחה ורעננות – אתם כאן כדי ללמוד וליישם. מצד אחד הוא רגוע ושליו, מצד שני הוא משדר הרפתקנות וסקרנות.
ירוק באתרים נחשב לצבע מגניב, יש לו את האפקט המרגיע של הכחול ועדיין הוא שומר על חלק מהתכונות הממריצות של הצהוב. ככזה הוא יוצא אוויר מאוד מאוזנת ויציבה. גוונים כהים של ירוק מעבירים מסר של שגשוג בהקשר של כסף.
 
כחול
כחול זה צבע שמסמל שלום, מקצועיות, נאמנות, אמינות, כבוד, אמון, מלנכוליה, שעמום, קור, חורף, עומק, יציבות, מקצועיות, שמרנות, יציבות, ביטחון וחכמה.
אם אתם מתלבטים מה ללבוש לראיון עבודה, לפגישה או אפילו לדייט – לכו על הצבע הכחול. כל הגוונים שלו מומלצים, מכיוון שהם נעימים ורכים ומעבירים מסר של אמינות וכנות – שתי תכונות מאוד מבוקשות וחשובות.
בעיצוב אתרים, כמו צהוב, המשמעות של כחול משתנה מאוד בהתאם לגוון. כל הגוונים הכחולים הם אוניברסליים, מרגיעים ובטוחים, אבל הגוונים הבהירים ייראו ידידותיים יותר והכהים נראים קודרים יותר. אתרי המדיה החברתית כמו טוויטר ופייסבוק מנצלים את הגוונים הבהירים והבינוניים, ואילו אתרי חברה ועסקים מעדיפים גוונים כהים של כוח ואמינות.
 
 
סגול
צבע סגול מסמל כוח, תמלוגים, אצילות, אלגנטיות, תחכום, מיסטיקה, פמיניזם,נשיות, יצירתיות, מלאכותי, יוקרה, מסתורין, תמלוגים, אלגנטיות, קסם. סגול משדר רוגע, אמת, יוקרה, פזרנות ומסתורי.
לרוב נראה בחנויות של מוצרי יופי וטיפוח, טיפולים אלטרנטיביים או הוליסטיים, אך לא רק.
הצבע הסגול נחשב ליוקרתי בעבר, כי בימי האימפריה הרומית ביגוד הצבוע בסגול היה שמור למעמדות הגבוהים. עם זאת במהלך השנים השתמשו בו למגוון מיתוגים שונים ואף הוא מזוהה כצבע הרשמי של מחלת האפילפסיה מכיוון שזהו צבעו של פרח הלבנדר, הידוע כפרח שצומח בבדידות, המתקשרת לתחושותיהם של החולים במחלה.
בעיצוב אתרים, הצבע הסגול מביע פאר ועושר באופן כללי, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור מוצרי אופנה ויוקרה. גוונים בהירים כמו לבנדר (עם גוונים ורודים) נחשבים רומנטיים, ואילו גוונים כהים נראים יותר מפוארים ומסתוריים
 
אפור
שמרנות, מסורתיות, איפוק, מתינות, סתיו, עצבות, סולידיות, רצינות, זקנה, שעמום וחוסר עניין. אך כל זה גם קשור בגוונים. גוון אפור כהה יכול לסמל עוצמה, מקצועיות, קלאסיות, יוקרה, תחכום, נצחיות , יציבות ניטרליות, החלטיות וקדרות.
גוון אפור בהיר לעומת זאת, ייתפס כצבע קריר ובעל ערך. צבע כסף יתפס גם הוא כצבע קריר, בעל ערך ומשויך לכסף וממון.
ביגוד – הצבע האפור הינו צבע חיוור למדי שעלול לשדר תחושה של עצלנות, פסיביות וחוסר מעש, ממש לא תכונות שאתם רוצים להעביר בראיון עבודה.
בעיצוב אתרים אפור הוא השחור החדש, השימוש בו נפוץ כי הוא משתלב עם צבעים נוספים בקלות, בייחוד עם צבעים עזים ומרכך אותם. גם אם אינו צבע הקשור למותג עצמו.
 
 
 
חום
מרגיע, בטוח, מזדמן, מרגיע, טבע, אדמה, אמינות, אמת, סתיו, סיבולת, ביתיות, פשטות, זוהמה.
 
 
שחור
אלגנטיות, תחכום, פורמלי, חוזק, כוח, חוקיות, דיכאון, תחלואה, לילה, מוות, בלתי נודע, יוקרה.
משתמשים בדרך כלל בצבע השחור בחנויות יוקרה כמו תכשיטים.
שחור הוא אמנם צבע אלגנטי שמתאים להכל, אבל יותר מדי שחור יכול לייצר תחושה של כבדות ואפילו תחושה של אבל. לאנשים העוסקים במקצועות הטיפול רצוי להימנע לגמרי מהצבע השחור בראיונות עבודה ובעבודה עצמה.
בעיצוב אתרים, הצבע השחור יכול לכלול אלמנטים שונים בהתאם לצבעים האחרים באתר. כוחו כצבע ניטרלי עוצמתי והוא מתאים גם לטקסטים ארוכים, שחור כצבע עיקרי ברקע יכול לתת את הרושם של עצבנות, תחכום, או אפילו רוע ואלימות. לדוגמא, אתרי האקרים שונים של תנועות מוסלמיות קיצוניות עם רקע שחור.
עבור רוב אתרים, שחור משמש ליצירת תחושה מיידית של תחכום וזמניות. התחושה של אלגנטיות טובה וחזקה במיוחד כאשר הצבעים באתר הם שחור ולבן בלבד.
 
לבן
טוהר, אמונה , תמימות, ניקיון, חידוש, בתולים, שלום, תמימות, פשטות, עקרות, שלג, קרח, קר.
ביהדות בכלל ובארצנו הקטנטונת לבן משדר חגיגיות וניקיון. דף חדש של התחלה חדשה. הצבע הלבן משרה שלווה ונינוחות ומשדר כנות.
אתרים מינימליסטים ופשוטים ביותר לעתים קרובות משתמשים בצבע הלבן כרקע. על ידי הסטת כמה שיותר תשומת לב לשאר הצבעים והפרטים באתר, לבן הוא הטוב ביותר להדגשת הצבעים האחרים בדף.
 
*כל ההמלצות הללו ניתנות ככללי אצבע. רצוי ומומלץ לבדוק כל מקרה לגופו – אופי האדם, מקצועו והאישיות איתה מתקיימת הפגישה.
 

אין מחקרים מדעיים שמדגימים כי צבע החולצה שלך קשור להצלחת הפגישה או לשיעורי הסגירה שלך. בכל זאת, כדי לעזור לך לתכנן את הלבוש לפגישות, ניתן לציין את הצבעים הבסיסיים ואת ההשפעה האפשרית שלהם על הפגישה:

צבע החולצההשפעה אפשרית
לבןנקי, מקצועי, ניטרלי
כחולאמין, מקצועי, יציב
שחוררשמי, עצמאי, מתחשב
אפוריציב, ניטרלי, רציני
אדוםמאתגר, מלא אנרגיה, מרגש

כדי לקדם את העסקה ולהתאים את הגישה שלך לצרכי הלקוח, חשוב להיות רגיש לאופיו של הפגישה ולמשתמש בצבע החולצה בצורה המתאימה ביותר למטרה שלך.

 

טבלת הגוונים והצבעים בבחירת לוגו, צבע לאתר או חולצה לפגישת עסקים עשויה לכלול את המידע הבא:

צבעמשמעותשימוש
כחולאמינות, יציבותלוגו, צבע לאתר, חולצה
אפורמקצועיות, יציבותלוגו, צבע לאתר, חולצה
שחורעצמה, יוקרה, יציבותלוגו, צבע לאתר, חולצה
לבןפשטות, נקיון, רגישותלוגו, צבע לאתר, חולצה
ירוקטבעיות, חסכון, רעננותלוגו, צבע לאתר, חולצה
צהובחיוביות, יציבות, יוקרהלוגו, צבע לאתר, חולצה
אדוםמעורר תשומת לב, מסר חזקלוגו, צבע לאתר, חולצה

כמו כן, יש לזכור שגווני הצבעים יכולים להשתנות בהתאם לתחום העסק והקהל היעד. לכן, חשוב להתאים את הצבע למטרה ולקהל היעד.

טבלת השוואה של חולצות עם משבצות, פסים ונקודות בפגישת עסקים:

סוג החולצההשפעה על הפגישה
חולצה עם משבצותנותנת מראה מסודר ונקי, יכולה להעניק תחושה של פורמליות
חולצה עם פסיםנותנת מראה דינמי וחיותי, יכולה להעניק תחושה של נועזות
חולצה עם נקודותנותנת מראה צעיר ומגמיש, יכולה להעניק תחושה של יצירתיות

אך, כדי להצליח בפגישת עסקים, חשוב לזכור שהלבוש לא יכול להיות הפקטור היחיד המשפיע על הסכם העסקה. חשוב לתת חשיבה להתאמה לאופי הפגישה ולסגנון החברתי של המשתתפים, וללבוש בצורה שמציגה את המקסימום מהאישיות והמיומנות שלכם.

Scroll to Top